من دختری 20ساله هستم که دردوران دبیرستان به مدت حدودا دوسال بدون
 
پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پاسخ: 

خواهر گرامي! از اينكه به ما اعتماد كرديد و مشكل خود را صادقانه با ما در بيان گذاشتيد خرسنديم.
و نیز از اینکه توانسته ای به زشتی این عمل آگاهی پیداکنی و در صدد کنار گذاشتن این عادت ناپسند و شوم هستی، باید به شما تبریک گفت.
در پاسخ به پرسش شما مطالبی را تقدیم می داریم:
1. يكي از عواملی که ايجاد ناراحتي‏هاي روحي می کند، فشار غریزه جنسي است؛ جوانان در دوران بلوغ با فشار شهوت و غریزه جنسي روبرو هستند و اگر به روش صحيح اقدام نكنند به دامان انحرافات جنسي و خودارضایی كشيده مي‏شوند و دچار اضطراب، احساس گناه، خجالت، بيماري‏هاي بدني و جسمي و عوارض ناخوشایند از قبيل: ضعيف شدن بينايي چشم، احساس ضعف در پاها، خميده شدن كمر، سفيد شدن زودرس موها، ناتواني جنسي در آينده، ضعف سيستم عصبي، گريز از ازدواج، سرد مزاجي، پژمردگي چهره، ايجاد حلقه سياه دور چشم، خستگي و خواب آلودگی ، شرم كاذب، گوشه‏گيري و آشفتگي در خواب و مشكلات فراواني كه با افراط در خودارضایی به وجود مي‏آيد، مي‏شوند.
2. خواهر ارجمند، در قدم اول سعي كنيد از اضطراب و نگراني و احساس گناه پرهيز نماييد، كه علل برخي ناهنجاري هاي رفتاري و اخلاقي، از جمله خود ارضايي است. اگر در شرع، كيفرهايي براي آن بر شمرده شده، براي جلوگيري از ارتكاب گناه است؛ نه اين كه انسان ، راه درمان و بازگشت را بسته ببيند. از اين رو با نشاط و اميد ، راه درست را طی نموده و از راهکارهای درمان خودارضایی بهره بجویید.
3. این را بدانید که خودارضایی عمل ناشايستي است كه عوارض خود را دير یا زود، نشان خواهد داد. عمل خود ارضايي بنيه شخص را از بين برده و او را نيز جنبه رواني دچار آسيب هاي فراواني مي كند.
جسمي كه از رهگذر اين حادثه آسيب ببيند روح صاحبش را متزلزل مي كند. اصولاً هر عملي كه از مطابقت دستورهاي شرعي و ديني خارج باشد، در مسيرانحراف قرار مي گيرد و اگر به جسم آسيب نرساند، از جنبه روان شناختي محكوم خواهد بود.
ضمير ناخودآگاه انسان با خطرات وجداني اين اصل مسلم را مي پذيرد كه اخلاق تضمين كننده سلامتي انسان ها است و اسلام كامل ترين و اخلاق گراترين دين ها و دستورهاي آن تكامل يافته ترين دستورها است . هر كس به آن عمل كند، راه نجات را پيموده است و گرنه در پيچ و خم انحراف و ظلمت گمراه و سرگشته خواهد شد.
4. خواهر گرامي ! اكنون شما در مسير نجات قرار گرفته ايد و به زشتی عمل خود پی برده و در صدد ترک آن برآمده اید و تصمیم بر ترک کامل آن دارید، پس نياز است ابتدا اميد خود را تقويت كرده و به خداوند منّان توكل كنيد و از اين پس سعي كنيد فكر و خيالتان به افكار گناه آلود آميخته نشود. و براي جبران آن ، وقت صرف کنید تا به تدريج با ترميم آسيب ها و صدمات ، به زندگي عادي و پر نشاط برگرديد.
از غذاهايي كه در تقويت جسم شما تأثير مي گذارد، استفاده كنيد و به ورزش روي آوريد و به مطالعه كتاب هاي مفيد و سودمند بپردازيد.
5. اگرچه ممکن است به علت ناآگاهی، گناهی متوجه شما نباشد ولی به هر حال این گناه مانند بسیاری از گناهان دیگر، کفاره ای جز توبه واقعی و حقیقی ندارد. انسان با توبه و عزم و تصمیم برای ترک همیشگی از این گناه پاک خواهد شد. از این روی توبه هرگاه حقيقي و واقعي باشد و از اعماق جان برخيزد و جامع شرايط باشد و واقعاً اگر انسان از گناهي كه مرتكب شده احساس خجلت و ندامت كند و خود را در پيشگاه خدا شرمنده ببيند و در صدد كسب رضاي حق تعالي باشد، به يقين مقبول درگاه احديت واقع شده و آثار و بركاتش نمايان مي گردد؛ هر چند گناه، بزرگ يا بسيار باشد.
قرآن كريم مي فرمايد:
اي بندگان كه بر خود اسراف و ستم كرديد ، از رحمت خدا مأيوس نشويد كه خدا همة گناهان را مي آمرزد، زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است .(1)
به نظر همه علماي اسلام وقتي توبه واقعاً انجام گیرد درپيشگاه خداوند مقبول است . خداوند نه تنها به وسيله توبه ، گناه را از بين مي برد، بلكه آن را به حسنه و نيكي مبدل مي كند.(2)
6. باید توجه داشت که خودارضایی عوارض و آسیب های فراوانی دارد که به طور کلی آسيب‏هاى ناشى از خودارضايى به گونه‏هاى مختلفى تقسيم‏پذير است كه به اختصار به برخى از آنها اشاره مى‏شود:
الف) پيامدهاي جسماني:
ضعف چشم و بينايي، تحليل رفتن قواي جسماني، عقيم شدن و ناتواني در توليد مثل، پيري زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتي چهره و از بين رفتن طراوت صورت و...
ب) پيامدهاي روحي و رواني:
ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري و بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي، ضعف اراده ، عقب ماندگي در دروس و فعاليت هاي فكري.
ج) عوارض اجتماعي:
ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بي‏غيرت شدن، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك و حتي ترك ازدواج.
7. اگر چيزي جز آب در داخل واژن و مهبل نشده باشد، در این صورت احتمال اشكال در پرده بكارت تان بسيار اندك است و در مجموع می توانید با خیالی آسوده ازدواج کنید؛ اما تشخيص بکارت يا عدم بکارت شما به هيچ وجه بدون معاينه دقيق يك متخصص امکان ندارد. راهکارهاي ديگر(مثل عکس ، کتاب ، معاينه شخصي يا توضيح نوشتاري و...) نيز زياد قابل اطمينان نمي‌باشد .
با توجه به شرايط موجود بايد به دور از هر گونه بهانه‌جويي و استدلال‌تراشي در اسرع وقت به متخصص مامايي و جراحي زنان مراجعه نماييد. اين مشکل از جمله مشکلاتي است که صد در صد قابل حل مي باشد.
به هر حال احتمال سلامت پرده بكارت شما بسيار بالاست، ولي بدون معاينه توسط متخصص دغدغه كشنده آن يك عمر شما را آسوده نخواهد گذاشت. خوشبختانه بسياري از متخصصان زنان و زايمان با تعهد و سعه صدر بيش تري با اين مشکلات مواجهه مي‌نمايد. از این روی جاي هيچ گونه نگراني نيست. بديهي است هر گونه تعلل و اهمال کاري بي‌جا در مراجعه به پزشک چيزي جز تشديد اضطراب، فرصت‌سوزي‌هاي مکرر و...، نخواهد داشت. چه بسا به درماني نياز نداشته باشد و با اين کار به نگراني خود پايان دهيد.
در صورت پارگي پرده بكارت كه البته احتمال بسيار ضعيفی دارد، اين مسئله نيز قابل ترميم است و اگر چنانچه پرده بکارت شما نیاز به ترمیم داشت براي انجام عمل جراحي و ترمیم بکارت خود، توصيه مي شود:
1. خودتان به تنهايي به يک متخصص معتبر مراجعه نماييد.
2. اگر رفيق صميمي داريد ، با مطرح کردن کلي اين موضوع (بدون اشاره به جزئيات) و بدون اطلاع والدين به اولين متخصص که دور از محل سکونت شما قرار دارد، مراجعه نماييد.
3. اگر به طور کلي از رازداري متخصصان شهرخود نامطمئن هستيد و یا آنها حاضر به همکاری نیستند، مي توانيد در اولين مسافرت برون شهري (مثلاً اردوي چند روزه) به يک متخصص در شهر ديگر مراجعه نماييد.
4. لااقل به صورت تلفني با مطب دکتر تماس بگيريد. به صورت تلفني مشکل خود را در ميان گذاشته و در مورد ترميم مشاوره كنيد.
5. و اگر در مورد هزينه ترميم با مشكل مواجه شديد، مشكل خود را با بهانه هاي مختلف مانند، پريدن از بلندي، انجام ورزش سنگين و غيره با مادرتان در ميان بگذاريد. يقيناً مادرتان تمام تلاش خود را در حل مشكل تان خواهد كرد.
6. توصیه اکید ما این است، برای جلوگیری از سوء استفاده های بعدی، فقط به متخصصین زنان در مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید و به کلینیک های غیر مجاز مراجعه نکنید تا مشکلات شما چندین برابر نشود .
گروهی از متقلبین و سوء استفاده گران با جذب افراد از طریق چت روم ها و ایمیل به بهانه ترمیم آسیب های پرده بکارت از اعتماد این افراد سوء استفاده کرده و مشکلات ایشان را حادتر می کنند . لطفاً به هیچ یک از موارد مشابه که شما را از طریق ایمیل و چت روم ها برای به اصطلاح کمک جذب خود می کنند توجه نکنید و برای مشاوره و کمک احتمالی به متخصصین زنان در مطب های مجاز و مراکز بهداشت و درمان و مشاورین آن مراکز مراجعه کنید . هوشیار باشید و مشکل خود را بزرگتر نکنید .
پیروز و سربلند باشید.
پی نوشت:
1. زمر(39) آيه 53.
2. آيت اللّه ناصر مكارم شيرازي ، اخلاق در قرآن ، ج 1 ص 217 ؛ آيت اللّه شهيد عبدالحسين دستغيب ، گناهان كبيره ، ج 2 ،ص 399.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها